ULKOISTETTU CHAT

Passiivisen verkkomarkkinoinnin aika on ohi. Ammattitaitoisen myyntityön avulla chat -palvelu toimii erinomaisena myynninlisääjänä.

Tavoita suurempi osa verkkosivujesi kävijöistä

Verkkosivujen yksi suurimmista ongelmista sen jälkeen kun kävijä on saatu sivuille, on saada asiakas toimimaan halutulla tavalla. Ottamaan yhteyttä, jättämään tarjouspyynnön, varaamaan ajan tai jotain muuta. Suurin osa kävijöistä ei koskaan ota yhteyttä, vaikka heillä olisi todellinen tarve tuotteille tai palveluille joita tarjoat. Se on fakta, etenkin niin kauan kun verkkosivusto toimii passiivisen markkinoinnin tavoin.

Kuinka paljon kauppaa menetettäisiin esimerkiksi huonekalubisneksessä, jos olisi vain halli jossa paljon erilaisia sohvia, pöytiä, ja nojatuoleja, mutta ei yhtäkään myyjää? Myymälä toimisi esittelytilana jossa ikään kuin passiivisesti esiteltäisiin huonekaluja. Vaikka asiakas olisi jopa jo etukäteen täysin varma, minkä tuotteen hän aikoo hankkia, epäröinti kriittisellä hetkellä voi kaataa kaupan. Tässäkin henkilökohtaisella myyntityöllä asiakasta on helppo rohkaista etenemään kohti päämäärää.

Vaikka kaupankäynti on muuttunut ja asiakkaat ovat entistä tietoisempia tuotteista ja palveluista, henkilökohtaisella myyntityöllä on edelleen merkittävä rooli kaupan tekemisessä.

 

PAREMPI ASIAKASKOKEMUS

Asiakaskokemuksen merkitys liiketoiminnalle kasvaa kohisten. Chat -palvelun avulla asiakastasi voidaan palvella paremmin ja nopeammin kaikkina vuorokauden aikoina. Asiakas on keskiössä.

LISÄÄNTYVÄ MYYNTI

Chat -myyjä tavoittaa vieralijan verkkosivuiltasi. Henkilökohtaisen myyntityön ansiosta suurempi osa vierailijoista saadaan konvertoitua ostaviksi asiakkaiksi.

 

Passiivisesta markkinoinnista aktiiviseen myyntiin Chatin avulla

Verkkosivujen kohdalla ulkoistettu chat -palvelumme tarjoaa ratkaisun, jonka avulla passiivisesta nettinäkyvyydestä päästään eroon ja voidaan panostaa aktiiviseen myynnilliseen asiakaspalveluun.

On itsestään selvää ottaa mukaan myynnillinen ulottuvuus, miksi kukaan haluaisi jättää valmiiksi kuumat liidit hyödyntämättä. Oletko samaa mieltä?

Myynti ei missään nimessä tarkoita tyrkyttämistä tai pakkomyyntiä, vaan asiakkaiden tarpeiden kartoitusta ja sopivien ratkaisujen tarjoamista näihin tarpeisiin, sekä hienovaraista aktivoimista haluttuun toimintaan.

Asiakkaasi arvostaa henkilökohtaista vuorovaikutusta, jossa selkeästi keskitytään juuri hänen tarpeisiinsa. Kukapa ei sille osaisi antaa arvoa.

 

Ammattitaito tärkeintä

Tärkeintä ei ole kuitenkaan chat -palvelun taustalla toimiva tekniikka, vaan ihmiset, jotka edustavat yritystäsi. Heidän ammattitaitonsa ratkaisee, minkälaisen hyödyn yrityksesi chat -palvelustamme saa.

Chat -myynnin ammattilaisilta vaaditaan monenlaisia taitoja, kuten tämän päivän myyjiltä muutenkin. On selvää, että edustettavan yrityksen liiketoiminta, tuotteet ja palvelut tulee tuntea, samoin kuin toimialatuntemus on tärkeää. Näiden lisäksi sosiaaliset ja myynnilliset taidot ovat suuressa roolissa, jotta asiakaskokemus saadaan korkealle tasolle ja chatin hyödyntäminen näkyy selkeästi kassaan kertyneinä euroina. Siksi chat -myynnissä työskentelevien jatkuva koulutus on ehdottoman tärkeää.

 

Helppo käyttöönotto

Chat -palvelun tekninen käyttöönotto on vaivatonta. Verkkosivuillesi lisätään pieni koodinpätkä, minkä jälkeen asetuksia muokataan siten, että palvelu istuu yrityksesi muuhun ilmeeseen.

Tämän lisäksi sovitaan raportoinnista sekä muista käytännön asioista ja chat -myyjille annetaan tarvittava yrityskohtainen koulutus.

Varaa Chat -palvelun koejakso

3 kk:n riskittömän koejakson aikana voit itse todeta palvelun toimivuuden.