Halmedian tarina

Verkkomaineenhallinta, hakukoneoptimointi ja digitaalinen konsultointi

Halmedian tarina alkoi vuonna 1998. Ajatuksena oli tuottaa asiakkaille myyntiä lisääviä verkkosivustoja. Intranet ja extranet -palveluiden tuottaminen olivat myös tuohon aikaan vahvasti läsnä.

Elettiin vahvaa Internetin nousukautta. Aikaansa seuraavat yritykset olivat innolla mukana kehittämässä omaa verkkonäkyvyyttään, toisille sen sijaan piti vielä perustella, miksi olisi hyödyllistä perustaa yritykselle omat nettisivut.

Halmedia sai olla mukana rakentamassa monia menestyksekkäitä yritystarinoita. Joidenkin sivustojen kävijämäärät suorastaan räjähtivät ja yllättivät osin meidät tekijätkin. Oli äärimmäisen hienoa huomata, miten asiakkaat hyötyivät tuottamistamme verkkopalveluista.

Kehitimme 2000 luvun alkupuolella myös suosittua Mobitie.net verkkopalvelua, jossa kuluttaja-asiakkaille tarjottiin erilaisia mobiilipalveluita. Se oli aikaa ennen älypuhelimia.

Alkuaikojen ja tämän päivän väliin on mahtunut monenlaisia tapahtumia. Verkko on muuttunut radikaalisti, enemmän kuin ketään olisi uskaltanut ajatellakaan. Halmedian toimintaa on välillä pyöritetty Suomesta, välillä Espanjasta käsin. Olemme tehneet sivustoja, mainontaa, hakukoneoptimointia, lähes kaikkea mahdollista.

Yli 20 vuoden kokemus verkosta on muodostanut itselleni erinomaisen kokonaiskuvan siitä, mitä on tapahtunut ja mihin suuntaan ollaan menossa. Olen jo pitkään kiinnittänyt huomiota siihen, miten tärkeä rooli verkkomaineella on yritysten liiketoiminnallisiin edellytyksiin. Sen merkitys tulee koko ajan kasvamaan.

Kun vuonna 1998 olimme ”ensimmäisten” joukossa tarjoamassa verkkonäkyvyyttä suomalaisille yrityksille, olemme jälleen vuonna 2020 etulinjassa huolehtimassa yritysten positiivisesta ja vahvasta verkkomaineesta.

Maineesta, joka varmistaa menestyksen.

Parhain terveisin
Toni Halme