Halmedian blogi

Digitaalisessa maailmassa pelkkä hakukoneoptimointi (SEO) ei enää riitä. Yritysten on optimoitava läsnäolonsa myös tekoälyavusteisia suosituksia varten.

ChatGPT:n nopea kehitys ja suosio ovat mullistaneet tapaa, jolla yritykset voivat tavoittaa asiakkaitaan, tarjota parempaa asiakaspalvelua

Hakukoneoptimointi (SEO) on vuosikymmeniä ollut keskeinen osa yritysten digitaalista markkinointia. Mutta entä jos hakukoneet, kuten Google,

Tekoäly, kuten OpenAI:n ChatGPT, on nopeasti vakiinnuttanut asemansa osana modernia tiedonhakua ja asiakaspalvelua. Yritykset, jotka haluavat

Turku on vireä yrityskaupunki, jossa kilpailu asiakkaista on kovaa. Digimarkkinointi tarjoaa turkulaisille yrityksille ainutlaatuisen mahdollisuuden erottua

Digimarkkinointi on ala, jossa tuloksia voidaan mitata tarkasti, mutta jossa myös väärät valinnat voivat johtaa suuriin

Tekoälyn käyttö liiketoiminnassa on kasvanut valtavasti viime vuosina. Yritykset, jotka hyödyntävät tekoälyä ja tekoälyoptimointia, ovat ottaneet

Yritysten on tulevaisuudessa syytä panostaa aiempaa enemmän Bing-näkyvyyteen, sillä tämän hetken suosituin tekoälykeskustelija ChatGPT käyttää Bingia

Nykytilanne ja perinteiset tavat hankkia asiakkaita Asiakashankinta on jokaisen yrityksen ytimessä, ja perinteiset keinot ovat yhä

Perinteiset hakukoneet, kuten Google, ovat hallinneet tiedonhakua internetissä vuosikymmeniä. Teknologian kehittyessä tekoälyavustajat ja chatit ovat kuitenkin

Nykyään asiakkaiden arvostelut ovat yksi merkittävimmistä tekijöistä, jotka vaikuttavat yrityksen maineeseen ja menestykseen. Internetin ja sosiaalisen

Johdanto Tekoäly (AI) on viime vuosina noussut keskeiseksi tekijäksi monilla liiketoiminta-alueilla, mukaan lukien yrityksen maineenhallinta. Maineenhallinta

Klikkifarmi on termi, jota käytetään kuvaamaan organisaatiota, joka käyttää suurta määrää ihmisiä tai robottiohjelmistoja tuottamaan keinotekoisia

Maineriski on todellinen uhka yrityksille nykypäivän digitaalisessa maailmassa, jossa tieto leviää nopeasti ja laajalle. Yrityksen maine

Rakennusalan yritykset ovat jatkuvan suurennuslasin alla, koskettaahan ala valtaosaa ihmisistä tavalla tai toisella asumisen, työn, opiskelun

Googlen toiminnassa on viime aikoina ollut merkkejä selkeästä suunnanmuutoksesta, jossa se ottaa määrätietoisia harppauksia kohti portaalimaisempaa

Yrityksesi verkkomaine (eng. online reputation) kertoo potentiaaliselle asiakkaallesi, kannattaako yrityksesi kanssa tehdä kauppaa vai ei. Työnhakijoille

Suomalaiset ovat tottuneita internetin käyttäjiä. Tilastojen mukaan 96 prosenttia 16–54-vuotiaista suomalaisista käytti internetiä useasti päivässä vuonna

Tietoturva on tällä hetkellä vahvasti tapetilla, ja vieläpä poikkeuksellisen ikävällä tavalla, kun on käynyt ilmi, että

Isännöinti toimialana koskettaa yli kahta miljoonaa suomalaista, minkä vuoksi ei ole yllättävää, että yhä useammalla on sanansa sanottavanaan kokemuksistaan. Kävimme satunnaisotannalla läpi 572 arvostelua isännöintialan yrityksistä ympäri maata. Lue mitä löysimme.

Parempia arvosteluja – Google, Facebook, TripAdvisor… Arvostelujen ja luokitusten parantaminen nopeasti Verkkomaineen yksi osa-alue on arvostelut.

Schema.org – yhteisö on 16.3.2020 julkaissut päivitetyn version 7.0, jonka tarkoituksena on auttaa hakukoneita paremmin löytämään eri organisaatioiden COVID-19 aiheiset päivitykset.

Tuntuuko digitaalinen markkinointi tehottomalta? Rahaa menee kotisivujen ylläpitoon, hakukoneoptimointiin, Google mainontaan, Facebook mainontaan, mutta näiden kautta saatava myynti ei ole halutunlaista. Voi olla jopa, että markkinointi maksaa enemmän mitä tuottaa. Tätäkin se monille yrityksille on.

Hakukoneoptimointi on toimintaa, jonka keinoin nostetaan sijoitusta hakukoneissa, ja sitä kautta houkuttelevimmilla hakutuloksilla hankitaan enemmän luonnollista

Asiakastarinat ovat vahva perusta verkkomarkkinoinnille mutta myös perinteisellekin markkinoinnille. Mikä muu markkinointi on yhtä uskottavaa kuin